دکتر شایان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
به وب سایت من خوش امدید
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



طراحی اپلیکیشن هیبریدی
نویسنده : ولی غلامی
تاریخ : شنبه 1 شهريور 1399

طراحی های اپلیکیشن

وقتی یک در حال طراحی اپلیکیشن هستید ، یکی از این دو مسیر را انتخاب می کنید: هیبریدی یا نیتیو. برنامه های هیبریدی از Apache Cordova استفاده می کنند ، که برنامه شما را در یک مرورگر وب تمام صفحه بر روی تلفن اجرا می کند ، و دسترسی سیستم عامل را به عملکردهای دستگاه اصلی امکان پذیر می کند.مزیت آن برای توسعه دهندگان وب این است که مهارتهای HTML5 CSS3 و JavaScript  آنها به راحتی قابل انتقال هستند. همچنین امکان استفاده از چارچوب هایی مانند jQuery Mobile یا KendoUI Mobile وجود دارد که از مسیریابی خسته کننده و ظاهر طراحی شده مراقبت می کنند. باید در بهینه سازی دقت کنید ، زیرا تغییر DOM در یک دستگاه تلفن همراه می تواند گران باشد.
از طرف دیگر برنامه های بومی کراس پلت فرم ، چارچوب هایی مانند Xamarin یا NativeScript  وسیله نفوذ به برخی از ابزارهای اصلی بومی و لایه مشترکی که با آن ساخته می شود ، هستند. آنها سپس با برنامه ای که می تواند بر روی سیستم عامل دستگاه (iOS ، Android و غیره) اجرا شود ، همگام می شوند .
در نتیجه ، با برنامه های بومی می توانید از عناصر UI بومی خالص و تسریع سخت افزاری بر روی دستگاه استفاده کنید. این رویکرد همچنین معمولاً به این معنی است که شما به سطح API دسترسی کامل و سطح پلتفرم دسترسی دارید ، بنابراین محدود به پلاگین های موجود در Cordova نیستید.

نرم‌افزار کاربردی (به انگلیسی: Application software) یا اَپ (به انگلیسی: App) یا بِرکا (برخاسته از برنامه کاربردی) یک برنامه رایانه‌ای است که برای اجرای گروهی از توابع هماهنگ، وظایف یا فعالیت‌هایی برای منفعت کاربر طراحی شده‌است. نمونه‌هایی از یک نرم‌افزار کاربردی عبارتند از: واژه‌پرداز ها، صفحات گسترده ها، نرم‌افزارهای حسابداری، مرورگرهای وب، رایانامه‌ خوان ها، مدیا پلیرها، مشاهده گر های پرونده، شبیه‌سازهای پرواز و ویرایشگرهای گرافیک. این عبارت در تضاد عبارت نرم‌افزار سیستمی معنی پیدا می‌کند که عمدتاً شامل اجرا کردن رایانه می‌شود. نرم‌افزار سیستمی در مقابل در پس‌زمینه عمل می‌کند و خدماتی را فراهم می‌کند که دیگر نرم‌افزارها یا سیستم‌عامل می‌توانند برای انجام کارهای خود از آن استفاده کنند. اما در عوض معمولاً مستقیماً با کاربر عادی در تماس نیست و خدماتی را به او ارائه نمی‌دهد. موبایل ها(هوشمند) نیز همانندکامپیوترها نرم افزارها و برنامه های مختلفی دارند. که در بازار آنها را بیشتر با واژه اپلیکیشن یا به اختصار App میشناسند.که در واقع بمعنی همان اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار موبایل میباشد.

هیبریدی در مقابل نیتیو

دشوار است که بگوییم یک برنامه تلفن همراه هیبرید است یا نیتیو. طراحی اپلیکیشن هیبریدی با کدنویسی تمیز نباید متفاوت از معادل نیتیو خود به نظر برسد یا رفتار کند ، اما اغلب آنها این گونه هستند. یک برنامه هیبریدی باید DOM را دستکاری کند (که این یک کار گران قیمت است) ، و هر گونه تاخیر قابل توجه می تواند کاربر را در برنامه شما عصبی کند و منجر به بازخوردهای بد در فروشگاه برنامه شود.
در صورت استفاده از مهارت های JavaScript خود برای نوشتن یک برنامه موبایل نیتیو ، میتوان با استفاده از کد بسیار کمتری نسبت به یک برنامه موبایل هیبریدی، در کسری از زمان ، و تمام آن داده ها را در همان زمان در معرض کاربران وب سایت خود قرار میدهید. با استفاده از Telerik NativeScript و Sitefinity CMS، این مهم امکان پذیر است.

معرفی NativeScript

 

NativeScript چارچوبی است که توسعه دهندگان را قادر می سازد از JavaScript خالص برای طراحی های اپلیکیشن تلفن همراه بومی متقاطع برای تلفن های اندرویدی ، iOS و ویندوز استفاده کنند ، با استفاده از بسیاری از همان کدها (اگرچه شما نیز در صورت لزوم گزینه نوشتن کد خاص پلتفرم را نیز دارید) .
JavaScript زبان اصلی است ، در حالی که طرح بندی UI هر چند XML توصیف شده است. سپس NativeScript طرح XML را به اجزای UI بومی سیستم عامل تبدیل می کند ، بنابراین هیچ گونه مشکلی در تجربه کاربری وجود ندارد. شما برای ایجاد تجارت خود به تمام قدرت ، انعطاف پذیری و توسعه پذیری جاوا اسکریپت دسترسی دارید.
NativeScript از طریق یک لایه انتزاعی جاوا اسکریپت امکان دسترسی کامل به API های اصلی بومی مانند دوربین ، مکان و سیستم پرونده را فراهم می کند. iOS ، Android و Windows همه ماشینهای مجازی JavaScript را در اختیار کاربران قرار می دهند که به کاربران امکان دسترسی به هسته اصلی خود را می دهد.

وارد Sitefinity شوید

 Sitefinity یک بستر مدیریت محتوا و تجزیه و تحلیل مشتری از Telerik است. به همراه مجوز ، به مجموعه کنترل های HTML5 در پلت فرم Kendo UI دسترسی پیدا می کنید . Sitefinity همراه با ماژول موبایل است که شما را قادر می سازد داده های خود را در طراحی اپلیکیشن هیبریدی Cordova UI mobile Kordo UI قرار دهید ، و یک چارچوب کلی را تولید می کنید که از طریق آن می توانید داده های خود را تنها با چند کلیک مشاهده و ویرایش کنید.

کد Kendo \ Cordova که برای انجام کارهایی مانند مسیریابی لازم است ، ضعیف نیست. با این حال ، با یک برنامه NativeScript می توان بسیاری از کارهای اساسی را مدیریت کرد و فقط روی داده ها متمرکز شد.
مطمئناً ، در حال حاضر هیچ دکمه ای با یک کلیک وجود ندارد که شما را قادر به تولید یک برنامه NativeScript در سایت Sitefinity کند. با این حال ، شما می توانید همین حالا به Plater Telerik مراجعه کرده و از ابزار ScreenBuilder آن برای انجام کار مشابه استفاده کنید. در اصل به شما امکان می دهد صفحه های اپلیکیشن خود را طراحی کنید ، فقط باید داده های خود را وصل کنید.

ماژول ها و کارها

 در UI اداری با پشتیبانی از Sitefinity ، با تعریف ماژول جدید Sitefinity خود شروع کنید. یک نوع محتوا ایجاد کنید (برای مثال ، “کار”) و نوع محتوای والدین را تعیین کنید (در صورت وجود). سپس قسمت های مناسب را اضافه کرده و با استفاده از منوی کشویی آنها را تعریف کنید. بر روی ‘Finish’ کلیک کنید و Sitefinity تمام جداول پایگاه داده را برای شما ایجاد می کند.
نمونه کارهای طراحی اپلیکیشن

اکنون می توانید شروع به طراحی های اپلیکیشن کنید. رابط Sitefinity ایجاد وظایف را برای ماژول شما آسان می کند. به سادگی بر روی دکمه “ایجاد کار” در نوار ابزار کلیک کنید و رابط کاربر به شما امکان می دهد موارد جدیدی را با زمینه هایی که شما تعریف کرده اید وارد کنید.

گزینه های همگام سازی

 مرحله بعدی همگام سازی داده های شما است. برای این کار توصیه می کنم از خدمات Telerik Backend استفاده کنید . این یک پایگاه داده ساده ، سریع ، NoSQL است و برای به دست آوردن داده ها نیازی به پردازش اضافی نیست. اگر سایت شما رو به پایین باشد ، کاربران اپلیکیشن تلفن همراه هنوز هم می توانند داده ها را مرور و ویرایش کنند ، و هنگامی که از آن نسخه پشتیبان تهیه می شود ، سیستم همگام سازی را در فاصله زمانی مشخص شروع می کند و سپس تمام تغییرات را ایجاد می کند.

Sitefinity CMS از فناوری ServiceStack برای ارائه و پشتیبانی برخی از عملکردهای آن استفاده می کند. اما اگر می خواهید از ServiceStack برای توسعه و شخصی سازی CMS استفاده کنید ، باید مجوزهای مربوط به ServiceStack را خریداری کنید.

همگام سازی داده ها

 برای همگام سازی داده های وارد شده در سکوی Sitefinity ، ابتدا با بررسی کادر ارائه شده ، ماژول جدید خود را انتخاب کرده و سپس فاصله همگام سازی را تنظیم کنید. Sitefinity تغییرات دو طرفه را با سرویس های پشتیبان Platform Telerik همگام می کند. این بدان معناست که اگر داده های جدیدی را در UI Telerik Platform Backend Service UI اضافه کنید ، در فاصله همگام سازی بعدی به طور خودکار با Sitefinity همگام می شود.
هنگامی که کانکتور را ذخیره کنید ، یک دکمه همگام سازی در دسترس خواهد بود ، تا بتوانید از زمان انتظار و همگام سازی داده ها به صورت دستی گذر کنید. با کلیک روی پیوند “جزئیات” در بالا سمت راست (در زیر “پهنای باند”) ، شما را مستقیماً به پلت فرم Telerik و پروژه خدمات جدید خود ارسال خواهید کرد.
برای افزودن پروژه خود به Telerik Platform ، برای پیکربندی سرویس ها به “فضای کاری من” بروید. در کادر “سرویس داده ابر” روی “افزودن به پروژه” کلیک کنید. در انتها ، از منوی سمت چپ ، “Types” را انتخاب کنید. باید تمام کارهایی را که در CMS ایجاد کرده اید مشاهده کنید.

پروژه NativeScript را ایجاد کنید

 

Plater Telerik با مفهوم فضای کاری کار می کند و هر فضای کاری می تواند شامل یک یا بسیاری از انواع پروژه باشد. پروژه داده تعریف شده برای این آموزش بخش ذخیره داده با پسوند است. حال باید نوع جدید پروژه را اضافه کنیم.
از داخل فضای کاری وظایف اصلی خود شروع کنید و روی دکمه “ایجاد پروژه” کلیک کنید. اکنون ، “پروژه بومی AppBuilder” را انتخاب کنید. پس از انتخاب ، می توانید یک پروژه خالی ایجاد کنید ، یک نمونه از پیش ساخته بارگذاری کنید یا یک مخزن را کلون کنید. برای این آموزش ، نمونه ‘NativeScript MasterDetail’ را انتخاب کردم ، زیرا این یک نقطه شروع خوب برای استفاده لیستی از داده ها است.
بعد کدی را که لیست می کند حذف می کنیم و آن را با کد پس زمینه Telerik جایگزین می کنیم. ما همچنین اسکریپت جفت جزئیات را تغییر می دهیم تا ویرایش و ذخیره اطلاعات را فعال کنیم.



:: برچسب‌ها: اپلیکیشن هیبرید , کدنویسی اپ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





آمار مطالب

:: کل مطالب : 52
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 203
:: باردید دیروز : 31
:: بازدید هفته : 495
:: بازدید ماه : 14113
:: بازدید سال : 37585
:: بازدید کلی : 274600

RSS

Powered By
loxblog.Com